Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účetní povinnosti středních účetních jednotek
Vízková, Daniela ; Skálová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá účetními povinnostmi pro střední účetní jednotky, které přišly po novele zákona o účetnictví. Teoretická část se zaměřuje na problematiku regulace účetnictví, její metody a nástroje v podobě směrnic. Následně jsou popsány jednotlivé směrnice, jejich změny a zrušení, spolu s transpozičním procesem do vnitrostátního práva. Teoretická část dále zahrnuje novelu zákona o účetnictví a výčet podstatných změn účinných od 1. 1. 2016, zejména kategorizaci účetních jednotek a jejich povinnosti. V praktické části jsou rozebrány vnitropodnikové směrnice konkrétní účetní jednotky a uvedeny změny společně s novými povinnostmi, kterými se účetní jednotka musí řídit po novele zákona o účetnictví.
Proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS
Valášková, Mariana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent) ; Tumpach, Miloš (oponent)
Doktorská práce zkoumá proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS z pohledu regulace účetnictví v globálním měřítku, identifikuje povahu schvalovacího procesu IFRS ve všech jeho fázích a porovnává jej s regulací účetnictví v České republice, a to zejména s legislativním procesem tvorby českých účetních předpisů. Schvalovací proces jakýchkoliv účetních pravidel, ať už standardů či právních předpisů, předurčuje kvalitu těchto pravidel a následně potenciál úrovně kvality účetních výkazů sestavených dle takových pravidel. Proces tvorby a schvalování IFRS je tak garancí kvality standardů, které jsou výstupem takového procesu. Pro účely globální harmonizace účetnictví, která požaduje transparentní spolehlivé a srovnatelné účetní informace napříč státy světa, tak schvalovací proces IFRS představuje její esenciální složku. Celý proces tvorby, schvalování a uplatňování IFRS jako globálních účetních standardů s sebou však nese i celou řadu nelehkých překážek spojených, vedle politických a sociálních aspektů, také s kulturní diferenciací. Právní systémy jako determinanty způsobu regulace účetnictví slouží v práci k analýze a identifikaci možných způsobů regulace účetnictví v globálním měřítku. Pro globální regulaci účetnictví je nutné její akceptování hlavními zájmovými skupinami, vymezení okruhu účetních jednotek, pro které je smysluplná a žádoucí, ustavení nezávislé, důvěryhodné a respektované mezinárodní profesní organizace do role tvůrce standardů a vytvoření propracovaného, transparentního a komplexního schvalovacího procesu. Práce kromě důkladné analýzy jednotlivých fází schvalovacího procesu IFRS mapuje také současnou akceptaci IFRS ve světě a popisuje schvalovací mechanismus Evropské unie uplatňovaný pro přijetí IFRS v rámci jejího prostoru, čímž se dotváří ucelený pohled na současný vývoj v oblasti globální harmonizace účetnictví. Globální regulace účetnictví, která vyžaduje přijetí a uplatňování IFRS v jejich originálním rozsahu, naráží stále na řadu překážek. Ze zemí G20 vyžaduje používání IFRS v jejich originálním znění u společností kótovaných na burze ani ne polovina, tj. 9 států. Přičemž s takovým přijetím IFRS mají problém zejména státy s tradicí římského práva (kontinentálně evropská právní kultura), kde je tvorba pravidel výhradou státu. Kvantitativní analýza schvalovacího procesu IFRS provedená u tří vybraných projektů agendy IASB představuje jádro aplikační části práce. Analýza sleduje na podkladu časové osy jednotlivé kroky schvalovacího procesu IFRS, zejména potom z pohledu jednotlivých připomínkových řízení kvantitativně vyjádřených prostřednictvím obdržených připomínek, nejen co do jejich počtu, ale i složení dle zeměpisné oblasti a dle typu respondenta. Tato analýza prokázala složitost a časovou náročnost celého procesu vedoucího ke globálnímu názorovému konsenzu a také důležitost dodržení jeho komplexity, která vede k všeobecné shodě na přijatých řešeních a k jejich globální akceptaci všemi zainteresovanými stranami. Vyústěním analýzy schvalovacího procesu IASB je jeho srovnání s legislativním procesem tvorby účetních pravidel v České republice. Srovnání obou procesů umožňuje identifikovat slabá místa schvalovacího procesu v České republice a přináší konkrétní doporučení pro jeho vylepšení a zefektivnění. Z pohledu způsobu regulace účetnictví má delegování tvorby účetních pravidel směrem od státu do rukou účetní profese svůj význam zejména pro posílení kvality, srozumitelnosti a uznatelnosti účetních pravidel, což lze účelně zajistit prostřednictvím schvalovacího procesu, který se svou povahou od toho legislativního liší. Inspirací je zde schvalovací proces IFRS.
Příloha k účetní závěrce
Mertlík, Ondřej ; Randáková, Monika (vedoucí práce) ; Bokšová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá strukturou účetní závěrky podnikatelských subjektů v České republice s důrazem na jednu její součást, kterou je příloha k účetní závěrce. V teoretické části se práce zabývá požadavky, které uživatelé kladou na informace prezentované v účetních výkazech, a obecnými zásadami, které vedou k jejich splnění. Následně je podrobně pojednáno o obsahovém vymezení samotné přílohy k účetní závěrce se zaměřením na její čtyři základní části, na jejich strukturu a věcný obsah. Skloubení poznatků teoretické části tvoří základ pro řešení praktické části, která analyzuje přílohy k účetní závěrce konkrétních vybraných společností z oboru zdravotnictví a zkoumá, ve které části přílohy se vyskytuje nejvyšší chybovost. Práce dospěla ke zhodnocení četnosti chyb a k přehledu nejčastějších chyb v jednotlivých částech přílohy k účetní závěrce.
Regulace účetnictví ve Španělsku
Kvasnicová, Jana ; Žárová, Marcela (vedoucí práce) ; Valášková, Mariana (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje téma regulace španělského účetnictví malých a středních podniků a společností za účelem přiblížení této tématiky české široké, ale i odborné veřejnosti. Zároveň tato práce poskytuje všeobecné informace o celosvětové regulaci účetnictví pro komparaci a následné potvrzení či vyvrácení hypotézy existence právního formalismu ve Španělském království. S tímto cílem je do práce včleněn i koncepční rámec účetnictví, účetní metody a způsob oceňování, roční účetní závěrka a účtový rozvrh ve formě Všeobecného účetního plánu.
Komparace účetních a daňových souvislostí podnikání obchodní společnosti ve Slovenské a v České republice
Rozgoňová, Veronika ; Roubíčková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na srovnání účetních a daňových souvislostí podnikání společnosti s ručením omezeným, která je nejrozšířenějším typem obchodní společnosti jak v České, tak i ve Slovenské republice. Úvodní kapitoly jsou věnované stručnému srovnání podnikatelského prostředí, obchodně -- právní úpravě společnosti s ručením omezeným a možnostem jejího založení. Stěžejní část práce popisuje a porovnává účetní legislativu v obou zemích, vybrané položky účetních výkazů a analyzuje účetní závěrku. V poslední části práce je prostor věnován daňovým aspektům podnikání obchodní společnosti, zejména dani z příjmů právnických osob a sociálnímu pojištění.
Účetní a daňové souvislosti podnikání v Nizozemí
Popelková, Kristýna ; Skálová, Jana (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent)
Cílem práce je popsat nizozemské podnikatelské prostředí a stanovit jeho základní charakteristiky, které je nutno znát při zakládání podniku. V úvodu je stručně popsáno Nizozemsko obecně, poté následuje vymezení právních forem podnikání. Na to navazuje účetnictví -- účetní standardy a výkazy, včetně jeho regulace a historie. Konec práce se zabývá daňovou problematikou, která bezesporu zajímá podnikatele zamýšlivé přesunout či založit své obchodní sídlo právě zde v první řadě, takže po přečtení získává čtenář přehled o všech okolnostech, které ho při zakládání podniku potkají, a na základě tohoto by se měl být schopen rozhodnout, zda svůj podnik opravdu přesídlit.
Založení podniku v Itálii
Lívová, Jana ; Žárová, Marcela (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vznikem podniku v Itálii. Práce přibližuje potenciálnímu podnikateli základní podmínky založení společnosti včetně jeho výhod a nevýhod. V první části podrobně rozebírá právní formy podnikání, které lze zakládat na základě italského či evropského práva. Dále se zabývá účetními povinnostmi založené společnosti, regulací účetnictví v Itálii, obzvláště občanským zákoníkem, který je zde podrobně rozebrán. V další části popisuje vývoj daňové legislativy a nejvýznamnější druhy daní z pohledu společností. V závěru hodnotí klady a zápory podnikání v Itálii z pohledu občana České republiky.
Regulace účetnictví v Itálii, účetní a daňové povinnosti založené společnosti
Čížková, Klára ; Skálová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v první části zabývá účetní regulací. Přináší její obecné charakteristiky a podrobně zobrazuje její vývoj a způsoby uplatňované v Itálii, zvláště pak jednotlivá ustanovení vyplývající z italského občanského zákoníku. Práce také hodnotí přijímaní evropských směrnic do italské legislativy v rámci probíhající účetní harmonizace. V druhé části se zabývá podmínkami zakládání podnikání a povinnostmi vyplývajícími z jeho vedení. Přináší přehled jednotlivých forem společností, které lze zakládat na základě italského práva nebo práva Evropské unie, a zobrazuje základní účetní a daňové povinnosti těchto společností.
Evolution of accounting regulation
Miškovič, Stanislav ; Procházka, David (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent)
Cílem mé diplomové práce je přiblížit čitateli historii vývoje regulace účetnictví. Práce se věnuje vývoji účetnictví od středověku, prvním formám regulace, vzniku podvojného účetnictví, až po současné světové standardy účetnictví. V práci se podrobněji věnuji nejrozšířenějším standardům GAAP a IAS a jejich regulaci. Jako současný vývoj světových standardů je v práci popisován konvergenční projekt jejich vydávajících výborů. Dalším tématem v práci je harmonizační proces v rámci regulace účetnictví EU a přijetí IAS Komisí EU jako standardů účetního výkaznictví
Účetní závěrka z pohledu české legislativy a IFRS
Schäfrová, Andrea ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Nováčková, Zdenka (oponent)
Práce se orientuje na objasnění pojmu účetní závěrka z pohledu české účetní úpravy a Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. V první části podává výklad o předpisech regulujících účetnictví a výkaznictví v obou konceptech. Následuje vymezení obsahu účetní závěrky, pravidel a postupů jejího sestavení v podmínkách české legislativy a v souladu s IFRS. Další kapitola se věnuje analýze základních odlišností mezi oběma koncepty. Poslední část uvádí účetní závěrku konkrétní společnosti sestavené podle českých předpisů s výčtem hlavních odlišností oproti konceptu IFRS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.